Bekymmer...

Ska snart sparka upp min dotter och försöka komma fram till ett avtal....
Hon vill ha mer pengar och jag vill att hon ska göra mer hemma, kommer att bli vilda disskutioner innan vi kan enas.
Alltså jag vet inte hur det bör vara! Har aldrig haft en snart tonåring i huset förut.
Jag vet inte vad jag kan begära och vad hon begär.
Antar att det där med rimlig månadspeng har förändrats sen jag var i den åldern?!
Små barn...små bekymmer. Stämmer bra!
Jag behöver råd...nuuuu!!!
Känns inte som om jag har pratat med min sambo på flera dagar, vi går om varann hela tiden så risken är rätt stor att jag tjatar hål i huvudet på honom när vi väl träffas :)

Ledig idag.
Sitter fortfarande i mysisar och bara gottar mig...så najs så.
På lördag fyller lilla T 5 år.
5 år!!!! Min lilla bebbe är ingen bebbe längre.
Känns skitjobbigt! Har gått alldeles för fort.
Känns som om jag inte alls tog till vara på bäbistiden och jag får aldrig tillbaka dom åren.
Varför ska det vara så förbannat svårt att njuta av det man har medans det är?


Kommentarer
Postat av: Anna

Ang tonårsproblem... 1. tänk tillbaka hur du hade det, vad ställde din mamma för krav på dig? När jag var 12 år gjorde jag nog inte särskilt mycket hemma, plockade undan från bordet, plockade in i diskmaskinen osv. Sen blev det mer och mer med åren om man säger. En dag i veckan lagade jag mat (med en vuxen)tex. Samtidigt hade jag en kompis som tvättade alla sina kläder själv när vi var 14. Mitt rum har jag så länge jag kan minnas städad själv, men mamma damsög. Ah det där kan vi prata mer om irl. Men i alla fall, tänk tillbaka på vad du gjorde och vad du tycker är rimligt att J gör. Hon är inte gammal nog att göra allt, men inte liten "nog" att göra inget.. Fråga henne oxå vad hon kan tänkas vilja ha som sin syssla själv.. eller nå sånt (kommer det från henne är det mer motiverande för henne att göra det). Ang småbarns"problem" eller bebissaknad... det finns bot för det med ;) Puss

2009-08-13 @ 23:06:55
Postat av: Lenita

städa rummet och dammsuga en gång i veckan. Klippa gräs nån gång?

Vi hade ett system när jag bodde i en familj, att plocka i eller ur diskmaskin gav en femma per gång, satte ett streck på ett papper när vi gjort det. Detta var utöver månadspengen =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0