Vetenskap eller hokuspokus?

Blir galen på min hud och mitt humör.
Något är ju fel helt tydligt och eftersom inga krämer verkar hjälpa så gick jag idag och pratade med en hudterapeut.
Det första hon säger är: sluta genast med dom där produkterna, det kommer inifrån och just nu förvärrar du bara.
Jaha säger ja...
Hon tycker inte heller att jag bör slösa pengar på blodprover eftersom risken är stor att dom inte hittar orsaken.
Hon tycker istället att jag ska göra en hårmineralanalys (1400kr) för att då kunna mäta obalasen i min kropp.
Hårmineralanalys kan tydligen se många mineralbrister sen 3 månader tillbaka.
Hon sa även att frekvensterapi vore bra för att kunna bota obalansen (1950 kr).
Allvarligt!
Ska man tro på sånt här?
Visst det är dyrt som faaaaan.
Men vore absolut värt pengarna om jag visste att jag skulle bli snäll, glad, pigg och få en normal hy efteråt.
Men hur vet man det före?
Måste räkna och fundera, bokade i alla fall in en vanlig ansiktsbehandling tillsvidare.

Ledig dag :)
Har bakat och klippt häck.

Kommentarer
Postat av: Anna

Slösa pengar på blodprov? Varför inte testa det först... eftersom det är det minst dyra så att säga. Jag tror säkert man kan hitta en hel del med hårmineralanalys.. men du VET inte att de inte kan se det med ett blodprov och vips var du 1400kr fattigare istället för 120kr. Dessutom har du ett par glasögon att hämta ut som du faktiskt behöver ;)

2009-08-15 @ 16:06:29
Postat av: K

Fick du bättre pris på hårmineralanalysen eftersom du klippte häcken själv?.....

2009-08-16 @ 20:16:56
Postat av: Tiina

Jag tror du oroar dig och stressar för mkt!!;/ av egen erfarenhet så får jag mer "problem" när jag gör det;( förstår att det är svårt att INTE stressa med tanke på ditt jobb och sånt, men glöm inte bort dig själv och att "andas";P försök att inte tänka på det och se det inte som ett problem.. Hur som helst är du så himlans fiiin och kommer alltid att vara det, med eller utan "problem" ;PPP

2009-08-24 @ 09:24:32
URL: http://tinzels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0