Respekt...vore trevligt.

Att få vara nära dom jag älskar bör vara ett privilegium.
Att få uppfostra, lära, fostra, skratta, och älska är typ det finaste du kan få göra.
En slags meningsfull uppgift då du får sjukt mycket tillbaks.

Ja, som ni nog förstår så är jag i bråk med J´s så kallade styvmor...igen :(
Vet inte vad som känns jävligast egentligen.
Allt hon säger sårar mig och gör mig ilsken fast på olika sätt.
Hur ska jag kunna skydda mitt barn från henne när pappan verkar tycka det är okey att hon inte ens säger hej till J? Pappan tillåter henne att total dissa min dotter och det gör henne ledsen och mig arg.

Tråkigt nog så är styvmodern inte så värst "mogen i sitt språk" och det slutar med kommentarer såsom:
* När ska du fatta att j inte är mitt barn?
*Vad hästen skiter och vad du säger lägger jag i samma hög! (haha)
*Du är bara bråkig och dryg!

Eh..försöker förklara för henne att jag handlar inte som jag gör utav dryghet utan av kärlek och att hon säkert inte hade velat att hennes barn skulle bli utsatta för samma behandling.

Vad gör jag?
Helt rådlös nu...
Om 3 månader har J rätten att välja själv vart hon vill vara och självklart vill hon träffa sin pappa med alla diamant-skimrande drömmr och löften.
Borde jag låta henne upptäcka själv?
Ska jag sätta stopp?
Vet ingenting längre...trött på att bråka.
Trött på att förklara.
Trött på att vara vuxen, vill också bete mig som en 12-åring och kasta förolämpningar på andra.
Äh!


Kommentarer
Postat av: Anonym

är hemma på söndag om du behöver en till att bolla med! Kram

2009-03-20 @ 21:35:52
Postat av: Lenita

HUR kan man bete sig så mot ett barn?? och det här barnet är ju inte ens "ett vilket barn som hellst" utan hennes pojkväns barn?? FATTAR inte hur en människa kan vara så elak! Jag tror inte att du kan hindra din dotter (son?) att träffa sin pappa, det bästa du kan göra är att finnas där..säger du NEJ så kommer det bara vändas mot dej, det bästa är tyvärr är att låta henne (honom?) att se själv..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0